Får ikke installert Windows Live Essentials 2011 etter avinstallasjon av Live Mesh Beta

Etter at jeg tok i bruk Microsoft Live Mesh Beta i fjor, så har jeg blitt helt avhengig av denne tjenesten. Den holder de mappene jeg bestemmer synkronisert mot nettskyen og lar meg koble meg på min maskin hjemme med andre maskiner så lenge den er på. Dette har fungert helt utmerket. Men nå faser Microsoft ut betaen og 30 september lanserte de Microsoft Live Essentials 2011. Der ligger også Live Mesh.

Supert tenkte jeg, i dag er dagen å oppdatere på. Men nei. Først fikk jeg beskjed om at dette ikke gikk. Jeg måtte avinstallere Live Mesh på alle brukerne på maskinen. Ok inn i kontroll panel og avinstallere alt vel og bra. Krevde selvfølgelig en omstart osv. Men da alt var oppe å kjøre igjen og jeg på nytt startet installasjonen, jo selvfølgelig fikk jeg samme feil igjen! Så var det å sjekke alle linker og henvisninger som installasjonen foreslo, nei ikke en tøddel til hjelp. Frustrasjonen var i ferd med å rive tak i håret (En av grunnene til at jeg barberer meg) som er akkurat så langt nå at den fikk skikkelig tak. Men to dype pust og et raskt google søk gav følgende treff http://thepizzy.net/blog/2010/10/migrating-from-live-mesh-beta-to-live-mesh-2011/ Bingo denne fikser alt du trenger for å få startet installasjonen av Live Essentials 2011. Så tusen takk til «neo» for denne posten.

For de av dere som ikke synkroniserer eller tar backup av dokumenter og bilder, her er en link til Microsoft Live Essentials

Husk store gutter gråter ikke de tar backup

JH

Dette innlegget ble publisert i Avinstallering, Installering, Nytte programmer, Windows. Bokmerk permalenken.

1 svar til Får ikke installert Windows Live Essentials 2011 etter avinstallasjon av Live Mesh Beta

  1. [[Neo]] sier:

    Du er velkommen. Mitt egentlige navn er Chris. 🙂

Legg igjen en kommentar