Første JH Puerto video opplastet til youtube.

Denne videoen viser brukere og roller i JH Puerto. Prinsippet er at jeg bruker standard Microsoft Membership handling som er den foretrukne brukerhåndteringen i .net dette er også den jeg er vant til å bruke i jobb sammenheng ellers. I tillegg har jeg utvidet brukerobjektet med et arbeiderobjekt som holder på all annen informasjon om brukerne.

Dette fungererer på den måten at nå kan jeg enten fristille og kjøre database lokalt eller koble meg på en sentralt plassert database med de fordeler det gir. Både med tanke på aksess og bruk på kryss av teknologier. Årsaken til at MS Membership ble valgt er at denne kan jeg nå koble meg til og bruke fra både asp.net, silverlight og WPF med flere. Dermed har jeg mange ferdige biblioteker som kan håndtere brukerne mine og som gjør at jeg kan konsentrere meg om funksjonalitet fremfor teknologi.

JH

Dette innlegget ble publisert i Wpf(Windows Presentation Foundation). Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar